16. Yıl

Mükemmel Uyumluluk

Kurumsal kimliğiniz şirketinizin elbisesidir. Olağanüstü görünmek için eksiksiz olmalısınız. Sizin için oluşturacağımız kurumsal kimlik kılavuzu ile her zaman her yerde aynı söylemi temsil edebilirsiniz. Tüm dokümantasyonunuz her yerde aynı olmasını istemez misiniz ? Atamedya grafik departmanı ile kurumsal kimliğinizi oluşturup uygulamanıza yardımcı oluyoruz.

Kurumsal kimlik çalışmasındaki zaman dilimi ve oluşturulma sürecinde ise ilk olarak kurumunuzu ziyaret ederek sizi yakın bir şekilde tanıyoruz, daha sonra bulunduğunuz sektördeki diğer firmaları detaylı bir şekilde araştırıyoruz. Akabinde tasarım süreci başlıyor. Kurumsal kimlik uzmanımızın önderliğinde ortaya çıkan tasarımlar, kurumunuza sunum yapılır. Sunum sonrası gerekli düzenlemeler yapılarak kurumsal kimliğin son hali tasarımsal açıdan bitmiş oluyor. Daha sonraki aşama ise uygulama aşamasıdır. Gerekli dokümantasyonun basılması, kurumun web tasarımı projesinin hazırlanması ile sonuç bölümüne ulaşmış oluyoruz.

Akılda Kalan Logonuz Olsun

Görsel tasarım iletişiminin en etkili yollarından biridir. Bu nedenle logo firmaların akılda kalmasının en önemli yöntemi ve firmaların hizmet veya etkinliklerinin isminin bilinirliğini arttırmak için kullandıkları özgün simgedir.

Logo tasarımları hatırlanması zor olmayan, sade kolay anlaşılan ve mümkün olduğu kadar az renkten oluşmalıdır. Her çeşit baskılı evrakta, bunlar dışında dijital ortamlarda aynı şekilde birbirinden farkı olmadan kullanılabilecek yapıda olmalıdır. Tamamen özgün bir çalışma olmalı, başka firmaları ya da ürünleri çağrıştırmamalıdır.Logo tasarımları ilgili kurumun ya da ürünün aynası gibidir, fontun çeşidinden kullanılan renklere kadar çok iyi bir çalışma gerektirir. Öncelikle logoyu tasarlayan kişinin firmayı tanıması esastır. Kurumu yansıtan hassas noktaları bilmesi gerekir.

İyi bir logo, yüzlerce sayfalık bir kitabı tek bir cümlede anlatmak gibidir. Her türlü ölçüde okunabilir ve anlaşılabilir olmalıdır. Logo kurumsal kimlik çalışmasının en temel taşıdır. Logonun tasarımı asla tasarımcıyı değil, ilgili ürünü veya firmayı temsil etmelidir. Tasarım firmanın önüne geçmemelidir. Estetik olmalıdır. Logo sonuçta bir görüntüdür. Bir resimdir. Zaman içerisinde göz alışır ve okunmadan görsel değeri ile algılanır. Bu sebeple logonun izleniyor olma özelliği estetik olma şartını çok ön plana çıkarır.

Yukarıdaki özelliklere göre logonuzu hazırlattınız. Bundan sonra ilk yapacağınız iş bir logo kullanma kılavuzu hazırlamanızdır. Bu kılavuzda neler mi olmalı ? Logonuz hangi boyutlarda kullanılabileceği, sınır boyutu ne olacak? Hangi zeminlerde kullanılabilir ? Kenarlarında ne kadar boşluk olmalıdır gibi soruların cevaplarının bulunduğu minik bir kitapçık hazırlayabilirsiniz. Bu sayede logonuz hangi mecrada kullanılırsa kullanılsın, sizin isteklerinizin dışında kullanılamayacaktır.

Biz Atamedya ekibi olarak, logonuzu tasarlamadan önce sizi tanımayı tercih ediyoruz, sıfırdan bir logo yaratıyorsak sizi hangi noktalarda yansıtmasını istediğini öğreniyoruz, eğer bir logo yenileme ise, eski logodaki eksikleri çıkarıyoruz, yeni kurumsal kimliğinizin sizi tamamen yansıtmasını sağlamaya gayret ediyoruz. Bu veriler profesyonel tasarımcılarımız tarafından süzgeçten geçirilerek tamamen sizin kurumunuza özel, özgün tasarımlar yapıyoruz. Size ise sadece karar vermek düşüyor...

Fotoğraf ne arıyor ?

Markanız için en çok istediğiniz, uğruna pek çok fedakarlık yaptığınız, en zor olanı bile göze aldığınız şey, markanızı herkesin görmesidir değil mi? Ne kadar çok kişi, ne kadar çok defa ve ne kadar etkileyici biçimde görürse, markanız o kadar çok bilinir. Öyleyse markanız güzel, çekici, tercih edilir görünsün istersiniz değil mi? Fotoğraf, markanın yüzüdür. Markanızın gözündeki ışık, bakışlarındaki yaşam enerjisi, yüzündeki renktir fotoğraf. Bir makinenin ve teknolojinin yapabileceğinden çok daha fazlasıdır hatta onların asla yapamayacağı kadarıdır. Fotoğraf, hikayenin kendisidir.

Markanız adına konuşan da, onun düşlerini, gerçeklerini, hedef kitlesi için heyecanla, tutkuyla, bilgiyle, deneyimle, cesaretle ve büyük bir hevesle yapacaklarını anlatan da fotoğraftır. Az ya da çok ışık, içerisi ya da dışarısı, iyi ya da kötü dekor, neşe ya da hüzün, canlı ya da cansız model, vizör, deklanşör ve diyafram değildir fotoğraf.

Fotoğraf, markanızın aklı, zevki, kişiliğidir. Markanızın yeteneklerini, vaatlerini, stilini, alışkanlıklarını, hedef kitlesinin arayışına getireceği çözümleri anlatan da fotoğraftır.

11. yüzyıldan bu yana fotoğraf evreninde her adımın aynı yöne doğru ve hatta teknoloji ile mümkün olanı hangi taşın altındaysa bulup çıkarmayı aklına koymuş olarak hızla atılmasıyla, anların kusursuz biçimde dondurulması mümkün oldu sonunda. Tabii sarsıcı bir sorunu beraberinde getiren bu gelişme, fotoğrafın ardındaki gözü kör edecek kadar kontrolden çıkmış bir ışıltı yarattı. Gerçek fotoğrafı, marka ile hedef kitlenin duyguları arasında anlamlı, güçlü, benzersiz bağlar oluşturan fotoğrafı makinenin değil, gözün çektiğini unuttu herkes.

Fotoğraf yakın geçmişte teknolojinin küstahlığından cesaret alarak ruhunu tehlikeye atan bir maceraya kalkıştı. Onu gerçek, değerli, büyüleyici yapan şeyi işte o zaman kaybetti. Sizi, fotoğrafın aradığı şeyi bulan ve onu fotoğrafa geri veren ekibimizle tanıştırmak isteriz.

Endüstriyel fotoğraf

Parlak yüzeyli metal parçalar, devasa makineler, yüksek tavanlar, uçsuz bucaksız kapalı mekanlar, büyük arazilerin orta yerinde alabildiğine geniş üretim alanları... Endüstriyel fotoğraf çekmenin en önemli hazırlığı, çekim alanında açı ve plan tespitleri yapmak, geniş mekanları ve büyük nesneleri en etkileyici şekilde yansıtacak doğru ekipmanı belirlemektir. Genellikle üretim alanlarında çekim yapıldığından, üretimi aksatmayacak şekilde bir çalışma programı hazırlamak da bu tür fotoğraf çekimlerinde en önemli konudur. Personelin kıyafetinden çekim alanının fotoğrafa uygun biçimde düzenine, gün ışığının kullanımından fotoğrafçının çekim alanında metrekare yerine metreküp dahilindeki hareket kabiliyetini artıracak araç teminine kadar her şeyin detaylıca düşünülmüş olması gerekir. Bu alandaki deneyimimiz sizin için de süreci kolaylaştıracak ve sonucu mükemmel kılacaktır.

Moda fotoğrafı

Tasarımlarıyla göz kamaştıran kıyafetler, çekici aksesuarlar, koleksiyonları büyüleyici biçimde taşıyan profesyonel modeller, askılar, içinden çıkılmaz gibi görünen makyaj ve giyinme odaları… Moda fotoğrafı çekmenin en önemli hazırlığı çekimin yapılacağı mekanı ve çekimde rol alacak modelleri belirlemektir. Mekan seçiminde, model tercihinde, stayling için temin edilecek olan aksesuarlar konusunda ve ekipmanın belirlenmesinde ise en önemli konu, çekim konseptine karar verilmesidir. Açık alanda ve gün ışığında çekim yapılacaksa en uygun reflektörlerin kullanılması, makyözün buna uygun bir tarzda makyaj uygulaması, stayling ekibinin de konsepti en iyi şekilde yansıtacak ürünlerle modelleri hazırlaması fotoğrafın performansını doğrudan etkileyecektir. Kıyafetlerin ütüsünden doğru kombinlenmesine, makyaj ve giyime odasının mevsime uygun şekilde iklimlendirilmesinden bu alanların set ile olan mesafesine ya da modellerin vize süresine kadar her şey titizlikle planlanmalıdır. Moda fotoğraflarındaki deneyimimizden yaralanarak siz de markanız için en doğru karelere ulaşabilirsiniz.

Yemek fotoğrafı

İştah açıcı sunumlar, dumanı tüten yemekler, mevsimin en taze sebzeleri ve meyveleri, lezzetin her türlüsü, ilham veren tabakların hazırlığı, eşsiz ziyafetlerin vazgeçilmezi olan şık aksesuarlar… Yemek fotoğrafı çekmenin en önemli hazırlığı ürünleri markanın konumlandırmasına, iletişim tonuna ve hedef kitlenin beklentilerine en uygun şekilde yansıtacak olan doğru menüyü belirlemektir. Yemek fotoğrafı çekimlerinde fotoğrafların performansını ortaya koyacak bir başka önemli konu ise ekibe deneyimli bir yemek stilistinin dahil edilmesidir. Çekimin yapılacağı mekanın genişliğine, çekim öncesi belirlenen fotoğraf kadrajına, ürünün belirgin olarak görünmesini sağlayacak fon ve dekor seçimine yön verecek olan temel unsur, fotoğrafların nerede kullanılacağıdır. Katalog, takvim, sosyal medya, outdoor, indoor, gazete ya da dergi ilanları, web sitesi… Fotoğrafların bunlardan birinde ya da hepsinde kullanılacak olması da çekim açılarını doğrudan yönlendirecektir. Bu alandaki tecrübemizin markanız için nasıl olağanüstü bir fark yaratacağını siz de deneyimleyebilirsiniz.

Mimari fotoğraf

Gösterişli binalar, yeni nesil mimari stiller, zamana asla yenik düşmeyecek dekoratif uygulamalar, mimarinin sınırlarını zorlayan biçimler, kullanıcısına konforlu bir yaşam için ilham verecek tasarımlar… Mimari fotoğraflar çekmenin en önemli hazırlığı çekimin yapılacağı mekanda özellikle vurgulanmak istenilen unsurların ve hedef kitlede yaratılmak istenilen duygunun belirlenmesidir. Dekorasyonda kullanılmış olan malzemelerin yansıtma ve ışığı yutma performansları, tavan yükseklikleri, oda genişlikleri, gün ışığının içeriye giriş nitelikleri de bu alanda çekim yaparken tercih edilecek ekipmanın belirlenmesindeki en önemli konulardır. Bir yandan gerçeğin yansıtılması bir yandan da ortamın cezbedici görünmesi arasındaki çelişkiyi ortadan kaldıracak olan da ekibimizin bu alandaki tecrübesidir.

Still life fotoğraf

Ürünlerin tasarım farkını ortaya koyan ışıklar, merak uyandıran açılar, bir an önce sahip olma duygusu yaratan kombinasyonlar, o an başka markaları unutturacak kadar göz alıcı kadrajlar… Stil life fotoğraf çekmenin en önemli hazırlığı markanın söz konusu koleksiyonun pazarlama hedefleri ile doğru orantılı olacak konsepti belirlemektir. Hedef kitlenin bu üründen öncelikli beklentisinin ne olduğunun belirlenmesi ve ürünün bu özelliğini vurgulayan çekim ortamının kararlaştırılması da en önemli konulardan biridir. Ekipman ise, ürünün yüzey özelliklerine, çekim yapılan mekana ve kapalı ya da açık alanda çekim yapılması kararına uygun olarak seçilir. Ekibimizin stil life çekimlerde pek çok sektörde deneyimi bulunmaktadır.

Süreç açıklaması

Bir fotoğraf çekiminde her şeyin aksaksız ilerlemesi, amaca uygun olması ve en iyi sonucun elde edilmesi için bütün sürecin ayrıntılı olarak planlaması gerekir. Bu planı yapabilmek için aşağıdaki gibi bir çalışma uygun olacaktır.

01
Tarihin belirlenmesi
02
Belirlenen tarihe uygun olarak çekim mekanının kararlaştırılması
03
Çekim mekanında keşif yapılıp ihtiyaçların tespit edilmesi
04
Çekimlerde cast kullanılması söz konusu ise bunun markayı taşıyabilecek seçenekler arasından bütçe, zaman uygunluğu, sektörel deneyim, iş disiplini referansları, PR niteliği vs gibi konularda değerlendirilmesi
05
Çekimin içeriğine ve konseptine uygun olan aksesuarların temin edilmesi
06
Gerekli durumda çekim alanın kira ve alan vergisi prosedürlerinin yerine getirilmesi
07
Reklam veren tarafında çekim ekibi ile çalışacak personelin kesinleştirilmesi
08
Çekim alanında kararlaştırılan dekorun hazırlanması
09
Ekibin çekim alanına ulaşımının planlanması